Thursday, December 10, 2009

Cabaran Nazri Aziz disahut oleh MB Kelantan...Isu Royalti minyak



oleh Abu Syifa

Keceluparan Datuk Seri Mohd Nazri Aziz dengan mencabar supaya kerajaan Kelantan hari ini untuk membawa kes tuntutan royalti minyak ke mahkamah mendapat reaksi yang positif dari Menteri Besar Kelantan Tok Guru Datuk Nik Aziz. Beliau menyifatkan Nazri Aziz sebagai orang yang tiada pendirian yang teguh kerana sebelum ini beliau pernah berhasrat untuk berdebat tentang isu ini.

Kerajaan Kelantan sebenarnya telahpun membuat persiapan yang awal untuk membawa kes ini ke mahkamah ,oleh kerana kerajaan Kelantan mahukan sesuatu penyelesaian yang baik dengan kerajan Pusat maka hasrat itu dipendamkan. Oleh kerana Nazri Aziz sudah menceluparkan mulutnya ,maka hasrat itu akan direalisasikan kata Tok Guru semasa mengulas dengan cabaran yang dibuat simulut celupar.

“Kalau nak bawa tuntutan tu ke mahkamah, kita kena ikut peraturan, tak boleh buat sesuka hati sahaja. Cabarannya ni hak mana dia nak? Debat atau mahkamah? Kalau mahkamah bukan sahaja dia yang nak? Kita pun nak, tetapi ada kaedah dia,”ujar Nik Aziz sebagai menyahut cabaran.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...