Monday, December 28, 2009

Kalau polis tak ambil tindakkan....Orang Umno la tu buat Demo.

Petikan dari Tangan Lari 72





Polis yang hadir hanya beberapa orang sahaja.


Sepanjang demostrasi yang dibuat oleh mereka yang menyamar sebagi penyokong Pas tidak diambil tindakkan oleh pihak polis bermakna perhimpuanan tersebut adalah tajaan Umno, Polis yang datang hanya beberapa orang kerana mereka tahu yang datang bukannya orang Pas dan mereka lebih arif yang orang umno ni penakut nak buat demostrasi macam Pas buat. Selalunya jika Pas yang anjurkan sudah tentu FRU yang akan datang dan sudah pasti sebelum buat Demo dah ada yang ditangkap dan akan dihalau balik.

Tapi apa yang berlaku hanyalah sendiwara pihak Umno untuk menjatuhkan Kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor, Kerana mereka dari Umno membuat target untuk merampas Selangor dari Pakatan Rakyat pada January tahun Hadapan , dan ini telah diwar-warkan oleh orang Umno sendiri dan ini lah salah satu caranya mereka untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor. Kesian Umno yang kini ketandusan ideal dan mengupah entah dari mana datangnya mereka untuk buat demo dan menghantar memoradum kepada Hasan Ali.

Muka yang tersiar diblog-blog merupakan mereka yang sudah pastinya bukan dari penyokong Pas dan mereka yang memakai 'topi sudu' merupakan anak muda macam mat rempit saje dan yang mengetuai perarakan itu merupakan orang yang tidak pernah menghadirkan diri ke perhimpunan yang besar disebabkan beliau kelihatan lebih menonjolkan diri untuk bercakap dengan media dan ini bukan amalan orang Pas.

Kepada Umno Selangor dan kuncu-kuncunya, janganlah memperbodohkan diri untuk berteriak mengadakan Demostrasi itu kerana amalan orang Pas adalah berbeza, kena orang Pas Tak akan mengadakan Demostrasi untuk memberikan ideal, kerana kami ada saluran tertentu untuk kami luahkan dan kami lebih kepada perbincangan dan bukannya buat bantahan seperti kalian buat tu. Kami Pas hanya akan buat demostrasi jika ianya membabitkan bantahan kepada kerajaan saja.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...