Thursday, October 8, 2009

Bagan Pinang: Arahan dari Ketua Pemuda Pas Pusat kepada semua Pemuda seluruh negara.


Oleh Abu Syifa

Pagi ini ana dikejutkan dengan satu pesanan ringkas (SMS) dari Ketua Pemuda Pas Pusat Ustaz Nasarudin Tantawi yang dilanjutkan oleh Ketua Pemuda Pas Paya Besar kepada ana yang mengkhabarkan kejadian yang berlaku di Bagan Pinang kini,
SMS tersebut berbunyi:
"Keadaan semakin kritikal, Ramai ahli kita dipukul dan terbaru malam ini markaz Pas pusat di Bagan Pinang telah dicerobohi dan petugas dihalau keluar. Demi Allah dengan nama jihad Fi Sabilillah ana selaku pemegang amanah sebagai Ketua Dewan Pemuda Pusat mengerahkan seramai mungkin Pemuda dari seluruh negara agar turun ke Bagan Pinang. Raptai jam 9 am di markaz induk dan akan dipimpin oleh Ustaz Azman TKP untuk arahan kawalan keselamatan". TQ Tantawi.

Memandangkan perintah telah dikeluarkan oleh pemimpin Pemuda Pusat maka pemuda diharap dapat menyahut perintah ini agar bergegas ke Bagan Pinang beramai-ramai untuk menjaga keselamatan petugas kita di Bagan pinang. Untuk membuktikan kita mempunyai seorang pemimpin yang disegani dan dihormati dikalangan kita pemuda Pas ,sahutlah perintah ini tanpa keraguan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...