Friday, October 23, 2009

Risalah yang diedar oleh mahasiswa untuk mahasiswa

oleh Abu Syifa.


AGENDA ISLAM LIBERAL DI MALAYSIA: SATU ANCAMAN UMMAH

Teras pemikiran Islam Liberal

1. Hak kebebasan individiu tanpa batasan agama, conthnya mendesak agar diberikan kebebasan murtad untuk muslim di Malaysia. Contoh: Kes Lina Joy dan perkara pertama memerondum InterFaith Council (IFC), Orang Islam hendaklah diberi hak murtad tanpa permohonan ke Mahkamah Syariah.

2. Golongan islam liberal menganut fahaman semua agama adalah sama (Pluralisme agama). Semuanya menuju kepada jalan kebenaran , Contohnya: Sambutan Kongsi Raya iaitu menyambut perayaan agama bersama-sama. Walaupu Mufti dan ulamak (Muzakarah ulamak 2006, Perak) mengeluarkan fatwa haram kongsi raya (Perayaan agama lain), seorang tokoh iaslam liberal, Astora Jabat mengeluarkan artikel dimajalah 1 ogos 2006, “Ulamak jangan merapu”, mengutuk fatwa muzakarah ulamak berlandaskan hujah akal mereka. Contoh pluralime agama yang kedua adalah penubuhan IFC

3. Mereka menimbulkan keraguan dan syak terhadap sister islam SIS mengatakan undang-undang sebat secara syariat keatas Kartika yang disabitkan kesalahan minum arak ditempat awam menjejaskan system kehakiman di Malaysia dan hukuman yang zalim.

4. Golongan islam liberal meleakkan akal lebih tinggi dari wahyu. Bagi mereka ,penerimaan terhadap wahyu hendaklah berasaskan kepada penilai akal dan rasional.

5. Golongan islam liberal tidak menzahirkan diri mereka sebagai oran yang menolak agama, tapi berselindung disebalik gagasan mengkaji semula agama, mentafsir semula Al Quran, menilai semuala as sunnah dan menapis semula hokum hakam syariat dan figh.

6. Mereka menolak segala tafsiran ulamak yang dianggap lama dan kolot mengenai agama termasuklah dalam hal-hal yang telah menjadi ijmak ulamak termasuklah tafsiran dari Rasullah, Para Sahabat dan ulamak-ulamak mujtahid.

7. Mendukung gerakan pembesaran wanita dan feminism. Mereka inginkan hak kebebasan wanita seperti apa yang barat amalkan yang sudah terbukti membawa penindasan keatas wanita. Antara yang dituntut mereka adalah persamaan dalam harta pusaka, hak poigami lelaki perlu ditarik balik, persamaan hak perceraian ,menentang pemakaian niqap dan kelubung yang dianggap kuno dan merampas hak kebebasan wanita.


Wahai Pemuda dan Mahasiswa Islam.


Terlalu banyak isu yang dicetuskan oleh golongan islamm liberal yang perlu kita cakna dan berhati-hati. Hancurnya nilai kehidupan dan peradaban di Indonesia dan Negara –negara umat islam apabila pemerintah, ekonomi,korporat dan social dikuasai oleh mereka. Apa yang merisaukan kita di Malaysia, Figura-figura islam liberal dapat hidup aman dan bergiat cergas di Malaysia tanpa ekatanpemerintah bahkan mereka mendapat dukungan penuh dari pada pihak atasan Negara. Pada hari ini, mereka diberikan peluang dan ruang untuk melebarkan ideology jahat mereka kesegenap ceruk Negara, membentang kertas kepada golongan-golongan elit dan professional di hotel-hotel mewah, ada juga diantara mereka yang menjadi wakil rakyat, menerbit filem-filem kontroversi, pandangan mereka sentiasa menjadi tajuk utama dan baseline didalam TV, radio akhbar, penulisan dan lain-lain.

Ayuhlah pemuda-pemudi dan seluruh mahasiswa, lengkaplah diri kamu dengan kekuatan akidah yang jitu, ibadah yang sohih, akhlak yang unggul dan amal menegakkan islam secara berterusan. Kita menggalas amanah Allah untuk mencorakkan kehidupan manusia dengan panduanNya. Kita akan menggalas amanah rakyat untuk mencorak pemerintahan Malaysia. Luruskan niat, matlamat, jasad,roh, pemikiran, jiwa, amal dan keseluruhan aspek kehidupan hanya kepada islam dan ayuh kita hancurkan boneka-boneka yahudi di Malaysia.

TIME TO CHANGE!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...