Tuesday, November 10, 2009

Penyampaian sijil Pasti Al Huda

oleh Abu Syifa.

Penyampaian sijil kepada pelajar 5 dan 6 tahun di Pasti Al Huda yang telah disampaikan oleh wakil Ketua Dewan Pemuda Pas Paya Besar Ustaz Din. Sebelum penyampaian sijil ibubapa pelajar telah dihiburkan dengan persembahan nasid oleh pelajar-pelajar 5 dan 6 tahun. Kelihatan pelajar begitu semangat sekali mendendangkan lagu nasid walaupun hanya dua minggu menjalani latihan yang telah diajar oleh guru-guru Pasti.

pencapaian yang memberasangkan telah ditunjukkan oleh pelajar-pelajar kali ini dimana ramai diantara mereka telah memperolehi markah penuh dalam peperiksaan yang dijalankan sebelum ini, kata pengurus Pasti Al Huda Tuan Haji Zaharuddin. Memandangkan mereka adalah pelajar dari Tunas Islam maka pelajaran yang telah diajar dan diamalkan adalah berkonsepkan Islam sepenuhnya dan ternyata kebanyakkan pelajar 5 dan 6 tahun telah tahu membaca Al Quran dan ada diantaranya dapat menghafal surah-surah pendek.

Kejayaan yang telah dicapai oleh Pasti seluruh Malaysia merupakan satu dakwah yang berterusan untuk pelajar-pelajar supaya menjadi bekalan mereka agar dapat menempuh dunia yang sangat mencabar. Bukan sekadar anak-anak ahli Pas yang dihantar belajar di Pasti namun ada juga malah lebih ramai dikalangan ahli umno yang menghantar anak-anak mereka belajar disana, ini membuktikan bahawa Pas hanya ingin mengajar ilmu agama sahaja di Pasti dan bukannya perihal politik Pas sepertimana yang dianggap oleh sesetengah pihak.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...