Sunday, September 27, 2009

Ibrahim Ali kena lepaskan jawatan.....Tok Guru Nik Aziz

oleh Abu Syifa


"Saya akan terus mendesaknya melepaskan jawatan wakil rakyat di Pasir Mas kerana dia bertanding atas tiket PAS. Namun kini menentang dasar PAS dan kerajaan negeri.

"Wakil Rakyat macam ni orang tak boleh terima sebab tak ada pendirian dan prinsip perjuangan," kata Menteri Besar Kelantan ketika ditemui media di majlis Hari Raya Aidilfitri PAS Kelantan di Dataran Stadium Sultan Muhammad ke-IV hari ini.

Kalau dah sikap dan perjuangan yang dibawa oleh seorang yang hanya mementingkan diri dan bukannya untuk rakyat ,Ibrahim Ali bolehlah disifatkan sebagai kacang lupakan kulit. Ini kerana ramai diantara mereka yang sudah biasa dengan perjuangan palsu Umno akan terbawa-bawa juga dengan peranan mereka sebelum ini yang mana akan mencari kepentingan diri lebih utama dan rakyat akan diberikan perhatian sekirannya ada PRK ataupun pilihanraya umum.

Dengan desakkan yang dibuat oleh Tok guru Nik Aziz supaya Ibrahim Ali melepaskan jawatan sebagai Ahli parlimen Pasir Mas merupakan kehendak rakyat yang mana sudah muak dengan gelagak Ibrahim Ali yang sudah mengkhianati pengundi yang mengundi beliau oleh kerana beliau menggunakan lambang Pas dan bertanding diatas tiket Pas. kalau tidak mana mungkin beliau dapat bergelar Ahli parlimen sekarang ini.

Sedarlah wahai Ibrahim Ali, Anda telahpun mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat dan pengundi supaya anda mewakili pengundi dan Pas di parlimen dan bukannya mengutuk pentakbiran Pas di Kelantan dan juga ini akan menyebabkan anda akan kehilangan kepercayaan pengundi dimasa akan datang dan kita dapat tengok sekiranya beliau masih bertanding di Pasir Mas, nescaya dia akan mengalami nasib yang sama seperti PRK di Pengkalan Pasir pada tahun 2005, dimana beliau kalah teruk dan hilang wang pertaruhan.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...