Sunday, February 7, 2010

Hari Keluarga DPP Paya Besar Meriah...Pantai Kempadang.

Oleh Abu Syifa

Dpp Paya Besar telah menganjurkan Hari Keluarga dimana telah diadakan di Pantai Kempadang, Kuantan, bermula pada pukul 2.00 ptg. Ramai diantara Pemuda Kawasan Paya Besar telah menghadirkan diri dan membawa juadah petang dan dikongsi bersama.

Pemeriksaan kesihatan percuma telah dilakukan oleh doktor dari Persatuan Pembimbingan Masyarakat Sejahtera (PPMS) Kuantan dan juga Pertubuhan Amal Perubatan Ibnu Sina Malaysia (PAPSIMA) Kuantan. Semua Pemuda yang hadir bersama keluarga tidak ketinggalan untuk melakukan pemeriksaan ini. Dan ianya adalah arahan dari Ketua Pemuda Kawasan supaya beliau dapat memastikan kesihatan pemuda kawasan agar berada dalam keadaan sihat untuk menyiapkan diri dalam perjuangan.

Permainan dan pertandingan telah dianjurkan oleh Pemuda untuk anak-anak dan juga ibubapa. Tiup belon hingga pecah dan juga berebut gula-gula diantara yang dipertandingkan untuk kanak-kanak ,dimana untuk ibubapa pula baling dan sambut belon berisi air telah dipertandingkan. Pertandingan baling dan sambut belon berisi air merupakan pertandingan yang menjadi tumpuan dimana suami isteri telah mengambil bahagian dan telah menerima sokongan daripada anak masing-masing.

rangkuman gambar di Pantai Kempadang.
Pemeriksaan kesihatandiantara yang hadir
Acara meniup belon hingga pecah


walaupun tak terdaya namun semangat pertandingan itu tetap ada.



Pemenang tempat pertama tiup belon




Tempat kedua.

Tempat ketiga


Pertandingan berebut gula-gula





Pertandingan baling dan sambut belon berisi air.



Tempat Pertama.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...