Friday, October 16, 2009

Adun Lunas dibebas dari tuduhan rasuah......Keluar PKR untuk selamatkan diri


oleh Abu Syifa

Adun Lunas bekas exco kerajaan Kedah, Muhammad Radzhi Salleh telah dibebaskan oleh SPRM dari tuduhan rasuah setelah didapati tiada unsur penyelewengan atau penipuan dilakukan ahli politik itu. Oleh kerana beliau telah pun keluar dari PKR sebagai Adun Bebas maka beliau boleh dibebaskan dan sekiranya beliau masih lagi seorang Adun Pakatan Rakyat sudah pasti dia akan disabitkan dengan kesalahan yang mungkin direka. Ini yang berlaku dikalangan para politik di Malaysia.

Sepertimana yang berlaku di Perak dua Adun dari Pakatan Rakyat telah dituduh melakukan rasuah dan kini telah keluar dari Pakatan Rakyat dan telah menyokong kerajaan BN menyebabkan kejatuhan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak. Setelah keluar dari pakatan Rakyat ini akan memberi laluan mudah untuk mereka untuk mendapat perkenan Najib untuk mengampungkan mereka dan akan dibebaskan dari tuduhan tersebut. Umno sekarang merupakan satu badan yang boleh dibuat tempat pengampunan jika melakukan kesalahan ,tak kira apa saja kesalahan akan diampunkan sekiranya menyokong Bn.

Jika kita amati dan renungkan ramai diantara yang melakukan kesalahan rasuah akan bebas dan diberikan pangkat didalam Umno. Budaya ini sudah lama diamalkan dan semakin ketara ketika pemerintahan Altantunya Najib. Seolah tempat mengadu dosa dan diampunkan setelah mendapat perkenan dari Prasiden BN. Seumpama seorang kristian yang pergi ke gereja dan diampunkan hanya dengan membayar sejumlah wang kepada paderinya.

Selepas ini diharap Adun Lunas akan kembali kepada Pakatan Rakyat dan berjuang kembali agar dapat membuktikan beliau tidak bersalah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...