Saturday, October 3, 2009

Pas vs UBN dan undi pos di Bagan Pinang


Oleh Abu Syifa.

Pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang akan menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon BN, Tan Sri Isa Samad dengan calon PAS Zulkefly Mohd Omar .Pengumuman itu dibuat oleh pegawai pengurus pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang Abdul Wahab Shamsuddin.

Dengan kelebihan yang ada pada UBN iaitu pengundi pos akan memberi jalan mudah untuk UBN menang di Bagan Pinang. Ini bermakna Pas akan berdepan dengan UBN dan juga undi Pos. Walaupun sudah lama dan begitu serius untuk menghapuskan undi pos namun ianya dihalang oleh belaan UBN iaitu SPR.

Untuk memastikan UBN menang di Bagan Pinang SPR sebagai pemangkin kemenangan tersebut akan melakukan apa saja dan akan menghalalkan apa saja yang akan dilakukan oleh UBN dan tidak ketinggalan akan memastikan 4,604 undi pos menjadi hak mutlak UBN.

Pas akan berkerja dengan lebih keras lagi untuk menawan kubu kuat UBN itu dari perasuah Tan Sri Isa Samad. Pakatan Rakyat telah menghantar seberapa ramai pekerja pilihanraya yang mana telah diusahakan bermula sejak beberapa hari yang lalu. Walaupun kemenangan nampaknya tipis tapi prasiden Pas Tuan Guru Datuk Seri Abdul Hadi tetap yakin yang Pas akan memenangi PRK di N31 Bagan Pinang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...